Wijs met wisbordjes

In steeds meer rekenlessen gebruiken kinderen wisbordjes tijdens de rekenles. Op deze wisbordjes staan soms alleen antwoorden. Hoe kunnen we kinderen verleiden meer te laten zien op hun wisbordjes? Ze kunnen er op tekenen, berekeningen op opschrijven en makkelijk corrigeren. Als leerkracht kun je zo beter zicht krijgen op het denkwerk van de leerlingen. Door met een gerichte opdracht en aanpak wisbordjes in te zetten in de rekenles worden zowel leerlingen als leerkrachten extra ‘wijs’ met rekenen. Zeker in aanvulling op een (meer) digitale rekenmethode is het wisbordje een onmisbaar hulpmiddel om de aandacht op het denkwerk en de bewerking te krijgen en daar vervolgens kwalitatieve feedback op te geven.

De inhoud van de masterclass bestaat uit:

In drie bijeenkomsten en tussentijdse opdrachten komt het volgende aan bod:

  • Belang van noteren van oplossingswijzen in de leerlijn
  • Van tekenen naar rekentekening
  • Gericht inzetten van het wisbordje tijdens de (verlengde) instructie
  • Mogelijkheden voor en belang van kwalitatieve feedback tijdens de rekenles
  • Differentiëren tijdens de rekenles en de rol van het wisbordje
  • Het wisbordje en de (digitale) rekenmethode

De masterclass kent een totale studiebelasting van 3 uur.

Uitvoerder : Marije Bakker, onderwijsadviseur

Voor meer informatie kunt u een mail sturen naar info@wizz-scholing.nl of telefonisch contact opnemen: 06-20369310.

Voor wie:

Deze cursus is bestemd voor leerkrachten groep 3 – 8 en rekencoördinatoren.

Tijdstip en plaats van de masterclass:

  • Data voor schooljaar 2019 – 2020 volgen binnenkort.

Kosten:
€ 85,00 per persoon

Ga naar inschrijven

 

Wizz Scholing werkt samen met

Neem contact op met Wizz Scholing

Overflakkee 33
8302 NZ Emmeloord

info@wizz-scholing.nl

06-37604520

Wizz Menu