Om een goede overgang van groep 2 naar groep 3 te realiseren is het belangrijk om als school inzicht te hebben in de wijze waarop jonge leerlingen leren en daar bij aan te sluiten.
Spel is geen vrijblijvende activiteit, maar een betekenisvolle context waar volop geleerd wordt. Spelen houdt niet op als kinderen naar groep 3 gaan. Het rollenspel verandert wel, van doen-als-of spel bij kleuters ontwikkelt het zich naar thematisch rollenspel in groep 3.
Er kunnen verschillende redenen zijn om te gaan werken met een combinatiegroep (1)2/3. Vaak gebeurt dit om een organisatorische reden, namelijk het leerlingenaantal op school.
De overgang van groep 2 naar groep 3 is voor veel leerlingen een grote stap. Met name de meer schoolse aanpak in groep maakt dat leerlingen het naar groep 3 gaan als spannend ervaren.
Een goede doorgaande lijn rekenen maak je op basis van doelen, waarbij veel ruimte is voor handelen en ervaren. Het werken in hoeken en de inzet van spelletjes dragen bij aan een goede rekenontwikkeling van de kinderen in groep 1, 2 en 3. In de masterclass richten we ons op een betekenisvolle en effectieve manier van rekenen.
Wil jij inzetten op een brede basisvoorziening aan kinderen van 3 tot 7 jaar waarbij betekenisvolle activiteiten binnen het spel worden verbonden? In deze one line Masterclass worden bouwstenen aangereikt om dit in de praktijk vorm te geven
Overflakkee 33
8302 NZ Emmeloord
06-37604520
©2015 Ontwerp: SHERPA grafisch ontwerp
Realisatie: Teqz