Masterclass: 'Taal-lezen een doorgaande lijn van groep 2 naar groep 3'

Jonge kinderen hebben vanuit hun natuurlijke nieuwsgierigheid belangstelling voor van alles om hen heen. Daar horen ook letters en woorden bij. Ze kijken graag naar boeken, lezen, schrijven briefjes, woorden en soms al korte teksten. Dit schrijven ondersteunt het leesproces in hoge mate.  ‘Goed taalleesonderwijs biedt de mogelijkheid om te bouwen aan een rijke taal-en ervaringswereld ‘ ( Anneke Smits en Erna van Koenen 2016). In deze masterclass bekijken we wat krachtig is bij de ontwikkeling van lezen en schrijven bij kleuters en bij lezers in groep 3 en de verbinding tussen groep 2 en groep 3.

De masterclass ‘Taal-lezen een doorgaande lijn van groep 2 naar groep 3’ is onderdeel van een serie van 4 masterclasses (modules) die betrekking hebben op een soepele overgang van groep 2 naar groep 3 en het werken met een combinatiegroep (1)2/3. 

De inhoud van de masterclass:

  • een doorgaande lijn taal-lezen
  • krachtige taalomgeving
  • functioneel lezen en schrijven
  • taal-lezen in een betekenisvolle context
  • taal en lezen verbinden aan spel
  • differentiatie in instructie en tijd
  • praktijkvoorbeelden

Uitvoerders van de masterclass: Margreeth Mulder en Sigrid Houtsma

Voor meer informatie kunt u een mail sturen naar info@wizz-scholing.nl of telefonisch contact opnemen: 06-20369310.
Stuur e-mail

 


Voor wie:

De masterclass is geschikt voor leerkrachten, onderbouwteams en Intern Begeleiders die:
– werken of gaan werken met een combinatiegroep (1)2/3
– de doorgaande lijn van groep 2 naar groep 3 willen optimaliseren

Tijdstip en plaats van de masterclass:

  • woensdag 4 maart 2020 van 14.00 – 17.00 uur Emmeloord
  • woensdag 3 juni 2020 van 14.30 – 17.30 uur (omgeving Meppel)
  • dinsdag 16 juni 2020 van 14.30 – 17.30 uur (omgeving Drachten)

Kosten:
€ 119,00 per persoon

Ga naar inschrijven

Wizz Scholing werkt samen met

Neem contact op met Wizz Scholing

Overflakkee 33
8302 NZ Emmeloord

info@wizz-scholing.nl

06-37604520

Wizz Menu