Kijk op rekenontwikkeling

 

Om optimaal je rekenonderwijs te kunnen geven is het van belang om te weten hoe je leerlingen rekenen. Dit vraagt van de leerkracht om te kijken en te luisteren naar de leerlingen en regelmatig gesprekjes te voeren met de leerlingen.

Als je weet hoe je leerlingen redeneren en denken kun je snel en adequaat reageren en de leerlingen verder helpen in hun rekenontwikkeling.

In deze korte cursus kijken we naar de verschillende soorten gesprekken (en gesprekjes) die je kunt voeren met leerlingen en welke vragen en interventies hierbij effectief zijn en hoe je het houden van gesprekjes kunt organiseren. Daarnaast besteden we aandacht aan het zogenaamde formatief evalueren waarbij zowel de leerkracht als de leerling zelf inzicht krijgt in het leerproces.

In de twee bijeenkomsten komt het volgende aan bod:
* verschil in rekengesprekken en bijbehorende doelen
* het organiseren van rekengesprekken (wanneer en hoe)
* aandachtspunten bij het voeren van rekengesprekjes
* formatief evalueren binnen het rekenwiskunde onderwijs
* feedback in de rekenles
* werken met doelen en succescriteria
* observeren, vragen stellen en reflecteren
* praktische werkvormen bij formatief evalueren

Trainer van de cursus: Margreeth Mulder
(senior onderwijsadviseur en rekenspecialist )

Voor meer informatie kunt u een mail sturen naar info@wizz-scholing.nl of telefonisch contact opnemen: 06-37604520

 

 

 

Voor wie:

Voor leerkrachten van groep 3 t/m 8, Rekencoördinatoren en Intern Begeleiders
Vraag naar de incompany mogelijkheden

info@wizz-scholing.nl

Wizz Scholing werkt samen met

Neem contact op met Wizz Scholing

Overflakkee 33
8302 NZ Emmeloord

info@wizz-scholing.nl

06-37604520

Wizz Menu