Cursussen rekenen

'Bouwen aan een stevig rekenmuurtje'

Veel leerlingen hebben hardnekkige problemen met hoofdrekenen en het uitvoeren van basisbewerkingen. Uit onderzoek is gebleken dat een groot aantal leerlingen meer tijd nodig heeft voor het automatiseren dan de rekenmethoden veronderstellen.

Naar 'Bouwen aan een stevig rekenmuurtje'

Betrokken leerlingen in de les

Betrokken en actieve leerlingen in de rekenles dat willen we allemaal. In de cursus gaan we in op didactische benaderingen en modellen die de betrokkenheid en het eigenaarschap van de leerlingen vergroten.

Naar Betrokken leerlingen in de rekenles

Planmatig werken aan rekenonderwijs

Om daadwerkelijk je rekenonderwijs af te stemmen op de groep is het nodig de rekenmethode en aanvullende materialen doordacht te gebruiken. Dit doe je door doelgericht te werken, vanuit leerlijnen te denken en je onderwijs voor een overzichtelijke periode voor te bereiden.

Naar Planmatig werken aan rekenonderwijs

Optimaal rekenonderwijs met een nieuwe methode

Oriënteert jouw school zich al op een nieuwe rekenmethode?
De oriëntatie en aanschaf van een nieuwe rekenmethode is voor veel scholen de aanleiding om het rekenonderwijs nog eens onder de loep te nemen. Je koopt immers niet zomaar de eerste de beste methode, maar staat stil bij de visie, werkwijze en de ervaringen met de huidige methode wil er alles uithalen. Wil je dit proces optimaal benutten, dan is dit aanbod wellicht of mogelijk iets voor jullie (of jouw school).

Naar Optimaal rekenonderwijs met een nieuwe methode

Kijk op rekenontwikkeling

Om optimaal je rekenonderwijs te kunnen geven is het van belang om te weten hoe je leerlingen rekenen. Dit vraagt van de leerkracht om te kijken en te luisteren naar de leerlingen en regelmatig gesprekjes te voeren met de leerlingen.

Naar Kijk op rekenontwikkeling

Wizz Scholing werkt samen met

Neem contact op met Wizz Scholing

Overflakkee 33
8302 NZ Emmeloord

info@wizz-scholing.nl

06-37604520

Wizz Menu