Cursus 'Optimaal rekenonderwijs met een nieuwe methode'

Oriënteert jouw school zich al op een nieuwe rekenmethode?

De oriëntatie en aanschaf van een nieuwe rekenmethode is voor veel scholen de aanleiding om het rekenonderwijs nog eens onder de loep te nemen. Je koopt immers niet zomaar de eerste de beste methode, maar staat stil bij de visie, werkwijze en de ervaringen met de huidige methode wil er alles uithalen. Wil je dit proces optimaal benutten, dan is dit aanbod wellicht of mogelijk iets voor jullie (of jouw school).

WAT LEVERT HET DAT VOOR MIJN SCHOOL OP?

In drie dagdelen ga jij (rekencoördinator, intern begeleider of ambitieuze leerkracht) in een groep aan de slag met de volgende drie onderdelen:

  1. Eigentijds rekenonderwijs. Tijdens deze bijeenkomst staat de evaluatie van de huidige methode, kennismaking recente inzichten op het gebied van rekenen en de vertaling daarvan in de nieuwe methoden op het programma. Niet alleen je negatieve ervaringen, maar de mogelijkheden die onderzoek en ontwikkelingen in het rekenonderwijs bieden helpen jou het rekenonderwijs op jouw school (innovatieve) impulsen te geven . We zetten 7 nieuwe ontwikkelingen op een rij. Je maakt een prioritering of schoolspecifieke lijst met aandachtspunten.
  2. De school in beeld: We zoomen in op de voorwaarden om rekenonderwijs op school te doen slagen en te ontwikkelen en verkennen deze met elkaar: Wat zijn de sterke en wat zijn de wat zwakkere kanten van het rekenonderwijs? Waar zijn we goed in en trots op en wat is onze visie? Jij als rekencoördinator wil optimale impact hebben op de ontwikkeling van het rekenonderwijs en krijgt handvatten waarmee je op jouw school aan de slag kunt gaan.
  3. Bepalen van criteria nieuwe methode en implementatie van de methode. De meeste scholen kiezen nog steeds een nieuwe rekenmethode op basis van de ‘look & feel’. Van groter belang vind je te kiezen vanuit dat wat het beste is voor leerlingen op jouw school. Wat daarvoor nodig is en hoe je jouw team daarin meeneemt verdiepen we tijdens deze bijeenkomst.

We delen ervaringen, vergelijken en bespreken met elkaar. We analyseren en duiden ervaringen. Zo gaan we beargumenteerd naar de school terug en kunnen daar een keuze maken. We hebben meteen een lijst met aandachtspunten voor een plan van aanpak bij implementatie.

Tijdens deze cursus bieden we een kader, bieden recente inzichten, gaan in gesprek met elkaar en maken de koppeling met de eigen school. De bijeenkomsten leveren een steeds een plan op waarmee je op de eigen school, met je eigen team aan de slag kunt gaan.

Voor meer informatie kunt u een mail sturen naar info@wizz-scholing.nl of telefonisch contact opnemen: 06-20369310.
Stuur e-mail

 


Voor wie:

Deze cursus is bedoeld voor Rekencoordinatoren, Intern Begeleiders en leerkrachten die betrokken zijn bij de keuze van een nieuwe rekenmethode.

De cursus is ook als incompany training voor scholen mogelijk (informeer naar de mogelijkheden en kosten door een mail te sturen naar info@wizz-scholing.nl)

Trainer:  Pieter Gerrits


Cursusplaatsen en data:

Zaltbommel (dinsdagen van 13.00 – 16.30 uur)

  • 24 september 2019
  • 22 oktober 2019
  • 19 november 2019

Kosten:
€ 295,00 per persoon

Ga naar inschrijven

Wizz Scholing werkt samen met

Neem contact op met Wizz Scholing

Overflakkee 33
8302 NZ Emmeloord

info@wizz-scholing.nl

06-37604520

Wizz Menu